Parelle-bloggen

August 20th, 2012 by Parelle

GÄST/ Möt Daniel R. Clarke – Global Marketing Director för CK fragrances

photo

I fredags fick vi finbesök från New York av trevlige Daniel R. Clarke som är Global Marketing Director för CK fragrances (Calvin Kleins Parfymer). Han besökte vårt nya kontor och under vår lunch passade vi på att ställa några frågor till honom.

Vilken är din favoritdoft?

Jag skulle säga att det är Calvin Klein CK Free Blue for Men, den doftar superfräscht är en ultimat vardagsdoft.

Vilket är ditt bästa skönhetsråd?

Jag har åd både till män och kvinnor! Mitt bästa skönhetsråd till alla män är Aramis Lab Series for Men Multi-Action Face Wash. Det är en ansiktstvätt som du använder morgon och kväll. Det är en gel kombinerad med ansiktscrub vilket ger din hud en ren och uppfriskande känsla.

För alla kvinnor är mitt bästa skönhetstips en foundation från Calvin Kleins nylanserade Makeup linje vid namn 3-In-1 Face Makeup. Krämen innehåller ett serum med A, C och E vitaminer som vårdar och fuktar huden. Den innehåller även en Primer som ger en jämn och matt finish samt får din makeup att hålla i upp till 11 timmar. Inte nog med det innehåller den solskyddsfaktor 8. Jag tycker att en bra primer och foundation är A och O för en lyckad makeup och tjejer, denna foundation håller verkligen vad den lovar.

När lanseras Calvin Klein nya makeup linje?

Calvin Kleins makeup lanseras i Europa någon gång inom de kommande tolv månaderna.

Har du fler råd till den som vill se vacker ut?

Jag tycker att de vackraste människorna är dem som ler mycket. Med ett fint leende kan du komma långt. Om du glömmer att sminka dig en morgon eller bara känner dig trött, klistra då på ditt finaste leende och folk kommer se dig stråla.

Vad fick dig att börja arbeta inom denna bransch?

Som marknadsförare brinner jag för möjligheten att skapa en dröm och en känsla kring en produkt.

Det är främst vardagsprodukterna där det är dem små detlajerna som skiljer dem åt, som kräver en känsla och en dröm kring dem.

Att marknadsföra något så komplext som en doft kräver mycket fantasi och det är just uppfinningsrikedomen och fantasin som sätter ramarna för om marknadsföringkampanjen kommer lyckas eller ej.

Har du något du vill tillägga?

Det finns en fråga som många internationella skönhetsföretag ställer sig. Varför köper ni svenskar så mycket Deo sticks? Dessa är överrepresenterade i parfymdiskarna i Sverige och vi kan inte förstå varför. If someone has a clue, they have to let me know! avslutar Daniel.

Vi tackar Daniel för en inspirerande dag och hälsar honom välkommen tillbaka till oss under lanseringen av vår nätbutik 1 November!!

 

bild

 

 

 

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *