Parelle-bloggen

August 27th, 2012 by Parelle

Parelles pressfrukost

I fredags samlade vi ett gäng journalister och skönhetredaktörer för att berätta om vår nya satsning. Parelle Cosmetics firar 50 år med att lansera Sveriges första riktiga e-handel för beauty junkies. Personlig expertrådgivning, en helt ny typ av shoppingupplevelse och Sveriges bredaste och bästa sortiment inom skönhet är utgångspunkten, och www.parelle.se öppnas för shopping den 1 november 2012.

Vi höll till i våra nya lokaler på Brahegatan i Stockholm och hade beställt frukost från Pontus.

Inledningsvis berättade Parelles marknadschef Susanne Najafi om Parelles vision och vad vi avser göra. Susanne berättade exempelvis att Parelle som första e-handel gör det möjligt att söka på produkter utefter helt nya faktorer. Man kan söka produkter efter den hudtyp man har, ”problemlösning”, säsongens färger, hårtyp, efter doftnoter, tillfälle man ska använda en doft och ett 30-tal fler faktorer. All klassificering av produkterna har skett manuellt av Parelles expertteam av hudterapeuter, frisörer, doftexperter och make up-artister,

Sedan berättade doftexperten Alex Priftis (tillika operationella chef) om hur man komponerar en doft. Han förklarade också det olfaktiska hjulet, topp-, hjärt- och basnoternas roll samt slog hål på några myter om hur parfymer komponeras (naturliga alt syntetiska) etc. En intervju med honom om detta kommer på bloggen inom kort.

En av våra hudvårdsexperter, Kerstin Mehrens som driver Parelles butik i Varberg var också på plats för att dela med sig av sina kunskaper. Till saken hör också att Kerstins far var en av de som startade Parelle för 50 år sedan. För de som undrar var namnet Parelle kommer ifrån kan vi avslöja att de parfymerier som slog sig samman och bildade Parelle funderade på vad de skulle kalla sin nya kedja år 1962. Lite franskt elegant kändes rätt och man kom fram till Pour Elle (svensk översättning: för henne). Man tvekade dock på om alla skulle kunna uttala detta så man bestämde sig för att Parelle var bättre. Grunden för detta lades runt familjen Mehrens köksbord och Kerstin har sedan barnsben varit med och byggt Parelle. Kerstin är dessutom hudterapeut och besitter fantastisk expertis inom hudvård. Hennes kunskap kommer också tas tillvara för vår nätsida och Kerstin har varit med och utformat det dofttest vi kommer lansera under hösten.

Avslutningsvis bjöd Susanne Najafi på en första bild av hur vår ehandel kommer se ut. Så spännande! Nedräkningen till den 1a nov har startat!!

Vi kan också avslöja vad vi hade stoppat i goodiebagsen. De bjöds på hudvårdskit för olika hudtyper: fuktkit från Clarins, kit för torr hud från Decleor, anti-aging-kit från Kanebo, pigmenteringskit från MD Formulations, kit för oljg hud från Dermalogica samt kit för män från Dermalogica och Decleor.

Sedan fick alla välja en Bond no 9-doft. Bara flaskorna är himmelska och vi gillar dofterna också.

Håll ögonen öppna på Facebook för snart kommer vi att tävla ut några goodiebags!

Se hela pressreleasen här

 

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *