Parelle-bloggen

July 27th, 2012 by Parelle

TREND/ 3 heta spaningar inom Makeup V.30!

Eftersom vi på Parelle är sådana “skönhetsjunkies” så har vi även denna vecka varit på trendspaning i skönhetsvärlden. Den här veckan har vi hittat några läckra nyheter inom makeup inför hösten! Ta ett avbrott från stranden och låt dig inspireras av trenderna inför hösten som komma skall. 

Ny mascara från Max Factor ska förstärka din ögonfärg

I augusti släpper Max Factor en ny revolutionerande Mascara som ska förstärka din ögonfärg med hjälp av ljusreflekterande och skimrande micropigment.

Mascaran är baserad på deras tidigare prisbelönta Masterpiece Mascara, en uppseendeväckande mascara som definierar och separerar dina ögonfransar. Genom att tillsätta en dos av ljusreflekterande pigment, som fångar upp och speglar ljusstrålarna som träffar ögat, så har de tagit fram en ny unik produkt som tillför ytterligare lyster till dina ögon. Max Factor Eye Brightening Tonal Black Volumising Mascara kommer finnas i fyra färger, Black Pearl för mörkbruna ögon, Black Gold för ljusbruna ögon, Black Sapphire för blå ögon
samt Black Ruby för gröna ögon. Alla är framtagna för att matcha och intensivt locka fram din specifika ögonfärg och som om inte det skulle vara nog så sägs den även ge dig en riktigt fyllig fransvolym.

max-factor-eye-brightening-mascara-black-ruby-black-gold-black-sapphire-black-pearl-gona-ogon-ljusbruna-ogon-bla-ogon-morkbruna-ogon

Ögonskugga med inspiration från Facebook

Stora varumärken använder sig allt oftare av sociala medier idag för att lättare ta del av sina vänner och konsumenters åsikter om deras nya produktlinjer och kommande lanseringar. Men en del företag nöjer sig inte med det. Nu har det franska lyxvarumärket inom mode och skönhet, Yves Saint Laurent, tagit praktiken ett steg längre och skapat en kompakt ögonskugga med inspiration från Facebook. Ögonskuggspaletten kommer endast att vara tillgänglig för fans i Yves Saint Laurent parfym och skönhetssida på Facebook.

“Detta är en passande hyllning till ett levande och passionerat bevis på att Yves Saint Laurent är ett modernt och dynamiskt varumärke, med konsumenter som känner till centrum för sin marknadsstrategi”, säger Damien Vincent, kommersiell chef för Facebook Frankrike i ett uttalande.

Endast 1.650 av paletterna kommer att göras tillgängliga, och med de 350.000 fans som de idag har på Facebook, så kommer de minst sagt bli mycket eftertraktade. Vi alla kan nog hålla med om att det är ett snyggt stycke marknadsföring och ett trevligt sätt att belöna sina anhängare med något speciellt. Så se till att visa YSL din kärlek, och gilla dem på Facebook, innan ögonskuggorna gått åt!

YSL_Ögonskugga_inspiration_facebook

 Welcome to the jungle!

Christian Dior har inför många saker på modet och leopardmönster är en av dem. Vi på Parelle är mer än glada att se det berömda djurmönstret inspirera varumärkets senaste höstkollektion, Golden Jungle Collection.

Ja, du hörde rätt. Inför hösten 2012 kommer Dior att förkroppsliga lyxen av den urbana djungeln genom att blanda glamour med djungelmotiv i nyanser av grönt, brunt och svart. Kollektionen kommer att innehålla en ögonskuggspalett, samt ytterligare fem ögonskuggor i härliga khakinyanser plus Dior’s nya läppstift Addict i körsbärsrött och vinrött, Dior Vernis i guld och grönt och två bronzingprodukter.

Med en touch av skimrande guld som andas Dior, tillsammans med djupa och jordnära toner av djungeln, har de lyckats skapa en sensuell och sofistikerande höstkollektion som vi på Parelle gärna lägger vantarna på. Håll utkik efter Golden Jungle Collection när den lanseras i höst med priser från £ 18 – £ 52.

dior_nails_v_11jul12_pr_b
m-DIOR2-620x413c

 

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *